diumenge, 15 d’abril del 2012

Evaluacions dels professors: la "bellesa" importa

És complicat avaluar als professors.  A la UPF es fan enquestes als estudiants abans dels exàmens i els professors no les podem veure fins que s'han tancat les actes.  Què cal preguntar?  Quin cas s'han de fer a aquestes enquestes?  I el més important: són objectives?  Tenen biaxos els estudiants?

Doncs sembla que algun biaix sí que existeix: treuen millors avaluacions els professors més guapos.

Ho explica un article del WSJ ("Shocking: Attractive Professors Get Better Student Evaluations"), segons un estudi de Michela Ponzo i Vincenzo Scoppa:
Using data from an Italian University we relate student evaluations of teaching quality to physical attractiveness of instructors, controlling for a number of teachers’ and courses’ characteristics. We first show that the beauty of teachers strongly affects teaching evaluations. To investigate whether the impact is due to productivity or discrimination, that is, if the better evaluations obtained by good-looking instructors are determined by their possess of greater abilities or by Becker-type customer discrimination, we propose a simple theoretical framework and build a measure of teachers’ abilities that is used as control in the empirical model explaining teaching evaluations. We show that beauty affects teaching evaluations even controlling for ability, suggesting that customer discrimination is the key factor explaining the role of beauty.
Aviat sabré les avaluacions que m'han fet els meus estudiants d'Economia de l'Empresa II: aquest estudi suposa una nova complicació per avaluar els resultats...

Ah, i m'agradaria veure algun estudi similar sobre les avaluacions que fan els professors als seus alumnes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada